Световното е най-доходоносното и скъпо футболно събитие, защото хората, които плащат за турнира, не са непременно тези, които извличат печалба от него. Световната футболна централа FIFA набира приходи за милиарди долари на всеки четири години от Световната купа, докато страните, които домакинстват футболното събитие, плащат сметка от 10 млрд. долара или повече. Турнирът през 2018 г. се провежда в 11 руски града и е във формат от 32 отбора. Победителят ще бъде коронясан на 15 юли.
Ако приемем, че политиката оказва някакво влияние върху футбола, то влиянието, което футбола оказва върху политиката, е в пъти по-голямо.
Строителството и подготовката за събитието са стрували на Русия 11,8 млрд. долара, сочат изчисления на американското издание USA Today. Над 70% от разходите са били покрити с държавни средства.
Отборите ще спечелят дял от общия награден фонд от 400 млн. долара – от 8 млн. долара за всеки отбор участник до 38 млн. долара за победителя.
Дори и без националните отбори на Италия и Съединените щати на световното първенство, Международната футболна асоциация (ФИФА) ще регистрира приходи от около 5.66 милиарда долара за периода между 2015-а и 2018-а година. Отсъствието на два от водещите пазари ще стопи част от очакваните постъпления, но това няма да бъде фатално.
"Всички са ядосани от това, че американците не се класираха. За да бъда честен, това беше крайно неочаквано", каза маркетинговият директор на ФИФА Филип Ле Флош, който ще загуби много потенциални спонсори за световното първенство. Те са най-вече от технологичния пазар, към който федерацията беше насочила погледа си в последно време. ФИФА ще загуби около 34 потенциални инвеститори за световните финали от италианска и американска страна.
Италианците по принцип носят средно по 200 милиона долара за централата на всяко световно първенство, но не и след елиминацията в баражите срещу Швеция. Американците пък отпаднаха за сметка на Панама, което оставя празни местата за четири спонсора от Северна Америка според новата система за регионални продажби. Само един от 20-те пакета за международно спонсорство е продаден до момента, като той беше закупен от руска банка, собственост на местен олигарх.
"Колкото повече от тези места бъдат запълнени, толкова по-добре. Ние обаче сме категорични, че няма да сваляме от цените. Преследваме определени цели и цифри в бюджета и смятаме, че ще ги постигнем", добави Ле Флош в интервю за агенция Асосиейтед прес. "Сигурни сме, че лошите времена са зад нас (включително и корупционният скандал). В края на краищата, световното първенство е най-голямото шоу в света", добави маркетинговият директор на ФИФА в първото си интервю на новата длъжност.
Няма коментари:
Публикуване на коментар